Co to jest strona one-page?
Posiadanie własnej strony internetowej to bardzo ważny element prowadzenia działalności gospodarczej. W dobie Internetu nie należy o tym zapominać. Mając własny adres www (stronę wypełnioną ważnymi treściami o ofercie firmy) można zdobyć większą liczbę klientów i szybciej nawiązać z nimi kontakt.
Po co mi strona internetowa?
Własna strona internetowa to klucz do sukcesu jakim jest pozyskanie większej liczby kontrahentów. Aby firma dobrze się rozwijała i nie została w tyle za swoją konkurencją bardzo istotone jest wychodzenie na przód do potencjalnych klientów i umożliwianie im znalezienia różnych dróg kontaktu z firmą. Jedną z nich i bardzo kluczową jest odpowiednie przygotowanie i udostępnie strony www.
Czym jest one-page?
One-page zwana jest często single-page. Jest to rodzaj strony internetowej, który zawiera się na jednej stronie. Nie powstają w niej dodatkowe zakładki i podstrony. Cała treść dostępna na witrynie mieście się na jednej stronie tzw. stronie głównej. Na stronie tej oprócz podstawowoych informacji o działalności firmy możlwe jest utworzenie odnośników, które będą prowadziły do poszczegółnych sekcji strony one-page. W ten sposób użytkownik po wejściu na stronę głównę może:
- zescrollować stronę i obejrzeć całą jej zawartość, badź
- poruszać sie po pszczególnych opcjach w menu górnym strony, czyli po odnośnikach do sekcji typu: oferta, o nas lub o mnie, kontakt i tym samym po kliknięciu zostanie przeniesiony do odpowiedniej sekcji na stronie.
Strona typu one-page to idealne rozwiązanie dla firm, które chą promować pojedyńczy produkt lub usługę. Jednak przykłady stron single-page, które funkcjonują w internecie pokazują, że przy większej ilości usług również się ona sprawdzi. Jeżeli przedsiębiorca chce aby miała ona charakter czysto informacyjny to bedzie świetnym rozwiązaniem.
Co może pokazywać strona typu one-page?
Własna witryna typu one-page pozwala przedstawić odwiedzającemu ją użytkownikowi takie informacje jak:
1. podstawowe dane o działalności firmy – krótki opis prezentowany często na stronie głównej,
2. oferta – spis produktów, towarów czy usług znajdujących sie w ofercie danej firmy, niekiedy z pokazaniem cennika,
3. opis firmy umieszczany w sekcji o nas lub o mnie, czyli np:
- rys hystoryczny firmy,
- informację o jej dacie powstania,
- uzyskane kwalifikacje przez pracowników i wyróżnienia,
- obsługa zamówień i dostawy,
- dostępne punkty sprzedaży itp.
4. kontakt, który tworzą:
- podstawowe dane korespondencyjne,
- adres e-mail,
- numer telefonu,
- godziny otwarcia, czy
- często dodatkowo formularz kontaktowy.
Niekiedy na stonie typu one-page mogą pojawić się takie informacje jak:
- opinie zadowolonych użytkowników,
- dane o firmie prezentowane w liczbach, diagramach kołowych i paskach procentowych,
- mapa Google z zamieszczonym wskaźnikiem lokalizującym firmę.
Skontaktuj się z nami!
MEGA-TECH
ul. Rudzka 18
93-457 Łódź